Tijdens de opmaak van het (nieuwe) gemeentelijk mobiliteitsplan worden mogelijke scenario's onderzocht (Fase 2) en gekozen (Fase 3) per werkdomein.
Er zijn drie vaste werkdomeinen:
De werkdomeinen worden indien mogelijk gevisualiseerd in heldere kaarten.
Ruimtelijke ontwikkelingen | Aandachtspunten |
---|---|
A.1 Ruimtelijke planning. |
|
A.2 Strategische ruimtelijke projecten met voorbeeldfunctie en/of grote invloed op verkeer en mobiliteit. |
|
A.3 Categorisering van wegen en hun ruimtelijke gevolgen. |
|
Netwerken en/of voorzieningen (gerangschikt volgens het STOP-principe: eerst stappen, dan trappen, dan openbaar vervoer, dan personenwagen (individueel gemotoriseerde vervoer). |
Aandachtspunten |
B.1 |
|
B.2 |
|
B.3 |
|
B.4 |
|
B.5 |
|
B.6 |
|
Ondersteunende maatregelen |
Aandachtspunten |
---|---|
C.1 |
|
C.2 |
|
C.3 |
|
C.4 |
|
C.5 |
|
C.6 |
|
* Bij monitoring en evaluatie wordt een onderscheid gemaakt tussen de algemene uitgangspunten/visie die thuishoort in het tekstuele gedeelte van het beleidsplan (hfds. 3.5.2), en in het oplijsten van concrete monitorings- en evaluatiemaatregelen die worden vermeld in het actieprogramma.